Enkele post bekijken
  #3  
Oud 7th May 2013, 16:17
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: AZ Turnhout brengt activiteiten samen op campus Sint-Jozef

De parkeertoren die pas gebouwd is op de campus van Sint-Elizabeth zou (volgens de huidige plannen) mee afgebroken worden in 2025. Dus ja, langs de ene kant kan je het bekijken als verspilling van geld, maar langs de andere kant is het wel de bedoeling dat het ziekenhuis blijft bestaan tot 2025, dus tot dan is er wel degelijk nood aan parkeerruimte. Hoewel deze parkeertoren naar mijn mening niet geheel logisch gebouwd is. De in- en uitrit liggen namelijk aan de ‘achterkant’ waardoor je als bestuurders tijdens het in- en uitrijden telkens het zebrapad moet passeren waarlangs de bezoekers naar het ziekenhuis wandelen en terug. Als ze de in- en uitrit langs de andere kant hadden gebouwd, was de verkeerssituatie op het terrein toch wat veiliger geweest.
Daarbij is het Sint-Elizabeth pas verbouwd, iets waar het ziekenhuis niet buiten kon, de infrastructuur was immers verouderd en moest vernieuwd worden om aan de huidige voorschriften te voldoen. Net als Heleen zie ik wel de voordelen in van de verhuizing naar campus Sint-Jozef. Aan die kant van de ring is het vaak minder druk dan vlak aan het centrum, waardoor een ambulance eenvoudiger door kan rijden en uiteindelijk is het maar 10 minuutjes verder voor de mensen ten oosten en ten zuiden van de ring. Voor de mensen uit het noorden en het westen is het juist wel een voordeel. Bovendien is er daar nog voldoende ruimte om uit te breiden.
Wat ik wel jammer vind aan de hele situatie is dat het voor de omwonende zo onduidelijk is. De spoed is immers al enkele keren verhuisd van de ene campus naar de andere campus. Volgens de huidige situatie kan je op de campus Sint-Elizabeth terecht bij de spoed, terwijl je voor sommige spoedopnamen wel naar campus Sint-Jozef wordt doorverwezen. Dus naar alle plannen in de toekomst toe, hoop ik vooral dat er een duidelijke communicatie is van waar je naartoe moet, zodat mensen niet onnodig rondrijden tussen beide campussen.
Met citaat antwoorden