Enkele post bekijken
  #3  
Oud 7th May 2013, 16:00
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: Maandag en vrijdag populairste 'ziektedagen'

Net als Caroline en Stef verbaas ik mij er niet over dat arbeiders en bedienden vaker ‘ziek’ zijn om maandag en op vrijdag. Als er een lokaal evenement plaatsvindt, kan ik er wel inkomen dat enkelen zich dan eens laten gaan, waardoor ze de volgende dag niet fris genoeg zijn om te gaan werken.
Wel vind ik het jammer dat sommige mensen niet gewoon een verlofdag nemen als bijvoorbeeld het kind ziek is en er geen opvang is. Langs de ene kant is het zeer begrijpelijk dat ze thuisblijven voor het kind en hiervoor een dag vrijaf nemen. Waardoor het voor deze mensen misschien gemakkelijker is om zich ziek te melden dan verlof te nemen, omdat verlofdagen vaak op voorhand aangekondigd moeten worden. Langs de andere kant zou het eigenlijk niet mogen zijn dat er geprofiteerd wordt van de verlofdagen.
Misschien is het in de bediendesector wel een oplossing om een carenzdag in te voeren. Bij arbeiders bestaat dit al en men ziet dat baaldagen bij bedienden twee keer zo vaak voorkomen als bij arbeiders.
Een andere mogelijkheid is controleren, maar zoals aangehaald door Caroline en Stef zal dat weer veel geld kosten, dat niet altijd voorhanden is.
Met citaat antwoorden