7th May 2013, 10:35
|
Registered User
|
|
|
|
Zeker zoals Vincent aanhaalt lijkt het me langs de ene kant wat nutteloos dat deze man nu nog aangehouden wordt. Zijn leeftijd en het feit dat hij altijd vrijuit gebleven is zijn zeker factoren die het absurd maken hem nu nog op te sluiten. Maar anderzijds het blijven gruwelpraktijken die zich toen hebben afgespeeld en in mijn ogen is een bewaker toch 1 van de personen die hier toen in meedeed. Als je de verhalen van wat er zich toen afspeelde gaat bekijken, kan iedereen zich wel bedenken dat het geen bewaker was die niets van geweld zou gebruiken. Oké ik ga hier misschien in op mijn veronderstellingen, maar ik denk dat ze hier toch al heel wat info over gehad hebben. Niet elke bewaker is hetzelfde, maar er zijn er maar weinigen die de joden toen durfden te helpen. In een artikel dat ik hierover las, was de man zeker geen onbekende.
Maar ook zoals Vincent zegt lijkt het me interessanter deze man zijn verhaal te laten doen, het is ongetwijfeld zo dat hij ons misschien dingen kan vertellen die onze geschiedenis nog kan verrijken.
|