Enkele post bekijken
Oud 6th May 2013, 21:39
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User

Chauffeur ramt motard driemaal

Chauffeur ramt motard driemaal

03/05 ANTWERPEN (2000) Gelukkig houdt hij er ‘slechts’ een sleutelbeenbreuk aan over. De verkeersagressie die Matthias (27) dinsdag moest ondergaan, was wel van een heel drieste orde. Een automobilist ramde de motard drie keer en vluchtte daarna weg.

Het hele incident begon op de Antwerpse Italiëlei, op het punt waar dagelijks veel pendelaars moeten aanschuiven om de Waaslandtunnel in te kunnen rijden naar Linkeroever. “Ik stond met mijn Kawasaki op het rijvak om rechtdoor te rijden en naast me stond een sportieve BMW op de voorsorteerstrook om rechtsaf te slaan”, vertelt Matthias.

“Maar in plaats van af te slaan, gaf de bestuurder stevig gas en reed hij rechtdoor. Daardoor moest ik fors uitwijken en reed ik bijna tegen enkele betonblokken. Uiteindelijk kon ik toch nog invoegen en de tunnel nemen, maar toen ik daar weer uitkwam, wilde ik er toch iets van zeggen.”

“Ik ging naast de auto rijden en deed teken dat ik niet te spreken was over zijn manoeuvre." De BMW tikte Matthias daarop twee keer aan. "Ik ging aan de andere kant van de BMW rijden. Toen volgde de derde tik, veel harder dan de eerste twee. Hij raakte me zo hard dat mijn motorfiets onbestuurbaar werd. Ik knalde vol op een auto die aan het rode licht stond te wachten en kwam lelijk ten val. Met gierende banden scheurde de sportwagen, een knalrode BMW Z4, ervandoor.”

Camerabeelden

Matthias werd naar het ziekenhuis gevoerd en verzorgd. Hij houdt er een gebroken sleutelbeen, heel wat schaafwonden en een zere pols aan over. “De schade aan mijn motorfiets is aanzienlijk en ook de auto waar ik tegen was geknald is er lelijk aan toe.”

De politie stelde een pv op. Matthias mocht donderdag op het politiekantoor de beelden bekijken die zijn gemaakt aan de uitgang van de Waaslandtunnel. “Daarop is duidelijk te zien dat de bestuurder, een man van in de twintig met donker haar, me drie keer raakt”, zegt Matthias. “Bovendien is te zien dat er nog een kompaan bij was, die in een zwarte Audi A4 cabrio reed.”

Hij hoopt dat getuigen kunnen helpen om de bestuurder van de rode BMW cabrio of de Audi A4 te identificeren. “Hoe banaal de ruzie ook was, iemand van de baan proberen te rijden, dat doe je niet.”

Dennis Van Damme

Verdachte aangehouden voor verkeersagressie in Waaslandtunnel

04/05 ANTWERPEN (2000) Een 27-jarige motorrijder is dinsdag het slachtoffer geworden van verkeersagressie in de Waaslandtunnel in Antwerpen. Hij werd drie keer geramd door de bestuurder van een BMW, kwam ten val en brak daarbij een sleutelbeen. De politie heeft intussen een verdachte opgepakt. De 25-jarige man is zaterdag voor de onderzoeksrechter geleid en aangehouden op verdenking van kwaadwillige verkeersbelemmering. Hij ontkent iedere betrokkenheid, zegt het Antwerpse parket.

De motorrijder, die vrijdag zijn verhaal deed in Gazet van Antwerpen, stond naar eigen zeggen aan te schuiven op de Italiëlei om de Waaslandtunnel in te rijden. Naast hem stond een BMW op de strook om rechtsaf te slaan. De bestuurder gaf echter gas en reed rechtdoor, waardoor de motorrijder moest uitwijken en bijna tegen enkele betonblokken reed.

Hij ging naast de BMW rijden en gebaarde dat hij zijn manoeuvre niet echt kon waarderen. De autobestuurder zwenkte echter uit en tikte tot driemaal toe de motor aan. Het slachtoffer verloor de controle over het stuur, botste tegen een auto en kwam ten val. De BMW zette zijn weg gewoon verder.

Er zou bij het incident ook nog een Audi A4 cabrio betrokken zijn. Dat blijkt volgens het slachtoffer uit de camerabeelden die bij het verlaten van de tunnel gemaakt werden.

Bronnen: http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...d-driemaal.aspx
http://www.gva.be/regio-antwerpen-s...landtunnel.aspx

Mening:
Waar gaat dat toch heen met onze samenleving? Om een misverstand/banale ruzie iemand van de baan willen rijden, te belachelijk voor woorden eigenlijk. Maar blijkbaar gebeurt het toch. Er zijn vele gevallen van verkeersagressie bekent, en ik moet steeds met mijn ogen draaien als ik zoiets lees. Misschien kan dit wel ergens tot 'boecht' behoren, maar ik vind het het vermelden waard. Leer allemaal toch eens in harmonie met elkaar samenleven.
De motorrijder kan de auto voor laten en dan zelf rustig zijn weg vervolgen, de autobestuurder kan immers foutief voorgesorteerd staan. Missen is menselijk, dus ook missen van rijstrook is dat. En de chauffeur van de auto had de opmerking van de motard toch ook gewoon kunnen negeren, of als het een foutje was gewoon zijn verontschuldigingen aanbieden.

Verder wil ik wel even een pluim aan onze politie geven. Het is natuurlijk hun job, maar ze zijn wel effectief op zoek en snel op het spoor van een verdachte.
Met citaat antwoorden