Enkele post bekijken
  #3  
Oud 6th May 2013, 17:14
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2012
Locatie: Pulderbos
Posts: 38
Ik ben het grotendeels eens met Hannelore en I*asa123. De genoemde consequenties zijn ook gewoonweg erg overdreven. Oké, dat het beroep van een leerkracht zwaar is ga ik niet ontkennen. Ik was namelijk na mijn stage echt kapot. Dit is wel een andere vermoeidheid dan dat ik ga werken, maar ik was wel kapot. Maar dat je daarom levensnoodzakelijk 2 maanden vakantie nodig hebt? Dat vind ik een beetje raar,...
Wel vind ik de vergelijking tussen 'andere landen' en België vergelijkt? Want wat is dan het 'andere land'? Als je bijvoorbeeld in bepaalde landen gaat zien heb je daar 1 leerkracht voor 2 leerjaren waarin 100 man zit,... Ja, dat je dan meer tijd nodig hebt eer iedereen helemaal mee is met de leerstof, dŕt is begrijpelijk.
Ook ben ik het eens met wat I*asa123 zegt, dat vooral de leerlingen zo een lange vakantie nodig hebben. Zo hebben zij de tijd om hélémaal te ontspannen, zonder schoolwerk en even helemaal 'weg' te zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld veel gezinnen die 2 weken of dergelijke op reis gaan, en ik kan het ze niet kwalijk nemen! Veel studenten willen dan ook nog bij verdienen door een studentenjob. Als je de vakantie dan bijvoorbeeld maar 6 weken maakt heb je nog maar 4 weken over. Op 2 weken op zich verdien je al niet veel, maar als je alle 4 de weken gaat werken heb je ook geen tijd gehad om hier eens gewoon met je vrienden te zijn en te ontspannen.
Oké, ik besef dat zulke lange vakantie natuurlijk wel een luxe is die niet veel personen hebben. Maar het zijn nog jongeren, laat hen daar dan ook van genieten?
Ik weet het, ik ben aan het studeren voor leerkracht en vind school en educatie erg belangrijk. Maar het is ook niet het enige in het leven,... Geef de jongeren ook nog de tijd om jong te zijn.
Met citaat antwoorden