Enkele post bekijken
Oud 6th May 2013, 15:20
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User

Volledig vuurwapen voor het eerst in 3D geprint

Volledig vuurwapen voor het eerst in 3D geprint

Het eerste vuurwapen ter wereld dat volledig is gemaakt met technologie van een 3D-printer is afgelopen weekend succesvol afgevuurd in de Amerikaanse staat Texas. Dat heeft het Amerikaanse zakenblad Forbes gisteren (lokale tijd) bericht. .

De controversiële groep Verspreide Defensie - die het vuurwapen heeft gemaakt - is van plan de blauwdrukken te publiceren op het internet. Het kostte de groep een jaar om het wapen te maken. Afgelopen zaterdag werd het uiteindelijk getest, op een schietbaan ten zuiden van de stad Austin.

Het wapen - dat de naam De Bevrijder kreeg - bestaat bijna volledig uit plastic. Vijftien van de zestien componenten van De Bevrijder zijn afkomstig uit een tweedehands 3D-printer, die de groep voor 8.000 dollar (ruim .6000 euro) op de kop kon tikken via de veilingsite eBay. Alleen de slagpin is van metaal.

Volgens het hoofd van Verspreide Defensie - de 25-jarige student rechten Cody Wilson aan de Universiteit van Texas - draait het zelf printen van vuurwapens om vrijheid. "Politici bepalen niet langer wie wel een wapen mag hebben en wie niet." Maar om het wapen te mogen maken en verkopen, had Wilson wel een vergunning nodig van het Amerikaanse Bureau van Alcohol, Tabak, Vuurwapens en Explosieven (ATF).

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...D-geprint.dhtml
Datum: 06/05/2013

Mening:
Ik schrok wel even toen ik dit krantenbericht las. Ik vind het heel gek dat men zich al bezighoudt met het printen van vuurwapens in 3D. Op deze manier bepalen politici inderdaad niet langer wie wel een wapen mag hebben en wie niet, maar ik vind dit precies niet iets goeds. Op deze manier lijkt het mij dat er alleen maar meer geweld zal komen, aangezien het gemakkelijker zal worden om aan wapens te geraken.
Met citaat antwoorden