Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th May 2013, 11:27
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Ik begrijp niet dat ze hebben gezegd dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid terwijl dit wel het geval was. Ze konnen toch het zekere voor het onzekere nemen. Stel nu dat het product toch niet giftig was dan hadden ze nog altijd een groot gebied moeten evacueren. Dit hebben ze veel te laat gedaan wanneer ze wisten dat het om giftig product ging. Oké, er konden meer doden vallen maar één is nog teveel als ze direct een groot gebied geëvacueerd hadden.
De vraag "Is het nog verantwoord om treinen met gevaarlijke ladingen door dorpskernen te laten rijden?" die ze stellen in het artikel lokt natuurlijk heel wat reacties uit door dit incident. Ik denk dat er nog altijd meer ongevallen gebeuren met vrachtwagens dan met treinen, zie maar naar het ongeval in Vrasene met de gasflessen. De vraag die de meeste mensen nu stellen is of de bestuurder te snel heeft gereden of ligt het aan een versleten wissel?
Als blijkt dat de bestuurder te snel heeft gereden dan vind ik dat de maatregel van een maximumsnelheid snel moet ingevoerd worden. Als onderzoek heeft uitgewezen dat het aan een versleten wissel ligt dan moeten ze deze onmiddellijk vervangen! Men vermeldt overal dat het gaat om een versleten wissel dus wanneer deze wordt vrijgegeven moeten ze deze vervangen. Ik vind het zeer jammer dat dit dan moet gebeuren naar aanleiding van deze treinramp. Waarom moet er altijd iets gebeuren voor men ingrijpt?
Met citaat antwoorden