Enkele post bekijken
  #9  
Oud 5th May 2013, 21:20
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Ik vind het voorstel om de vakantie in te korten van 9 naar 6 weken niet zo'n goed idee. Oké ze willen deze weken dan wel ergens anders gaan compenseren, maar ik denk dat dit niet ten goede komt van de kinderen. De vakantie dient om hun eens te ontspannen en met andere dingen bezig te zijn dan met school. Door o.a. op kamp te gaan en nog andere leuke dingen te doen. Wanneer ze deze 3 weken gaan opsplitsen in korte vakanties zullen deze maar enkel dienen om taken te maken. Ik merk dat veel leerkrachten extra taken geven tijdens de korte vakanties, die dan af moeten zijn tegen na de vakantie. Hoe kan een kind zich dan ontspannen en zijn batterijen terug opladen, daar het heel deze vakantie bijna schoolwerk moet doen. Volgens mij zouden ze het beter laten zoals het nu is. Zodat de school gaande jeugd zich eens echt goed kan ontspannen en leuke dingen doen tijdens deze periode en deze 9 weken zijn voor vele zelfs nog te vlug om omdat ze allerlei leuke dingen willen doen met vriendjes en familie. Dat kinderen met problemen teveel kennis terug zouden kwijt spelen gedurende deze 9 weken vind ik niet gegrond.
Met citaat antwoorden