Enkele post bekijken
  #3  
Oud 3rd May 2013, 13:28
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Hervormingen brengen altijd voor- en tegenstanders met zich mee, maar voorlopig kan ik nog niet echt een uitgesproken mening geven over dit voorstel.

Wel vind ik niet dat men zomaar een beslissing kan nemen, zonder dat er eerst een grondig onderzoek is gevoerd naar de voor- en nadelen van het verkorten van de vakantie. Zo zorgt een kortere vakantie er inderdaad voor dat de leerlingen minder lang van de schoolbanken wegblijven. Maar gaat dit dan automatisch gepaard met hogere punten? Dat is vooral wat men moet aantonen. Men zou bijvoorbeeld eerst een proefproject kunnen houden, waarbij men stap per stap de grote vakantie verkort. Als uit de resultaten blijkt dat de cijfers van de leerlingen opmerkelijk hoger liggen, vind ik toch dat we bereid moeten zijn om het voorstel te overwegen.

Het argument voor deze hervorming is dat de leerlingen anders te lang van de schoolbanken wegblijven en hierdoor hun kennis achteruit gaat. Maar waarom kunnen we de leerlingen dan gewoon niet tijdens de vakantie enkele kleine taken geven om hun kennis te onderhouden? Zo kunnen we als leerkracht Nederlands de leerlingen 1 of 2 boeken laten lezen. Dit is toch helemaal niet zo overdreven? En zo los je meteen het probleem op.
Met citaat antwoorden