Vanuit het opzicht van leerlingen vind ik die redenering nogal vaag. Als ik kijk naar mijn jeugd miste ik geen uitdagingen in mijn grote vakanties en ik liep ook geen achterstand op.. Ik bekijk het ook even economisch : De economische motor (zomervakantie) van de toeristische sector (een van de pijlers van de Europese economie) inkorten is willen snijden in uw eigen vlees. (De weken doorheen het jaar compenseren NOOIT voor de inkomsten van massatoerisme)
Dit een jaar voor verkiezingen is niet meer snijden in eigen vlees.. Dat is met een jachtgeweer erin schieten !
Als ouder is het nu al moeilijk om uw vakantieplannen te concretiseren en plannen met andere planningen (echtgenoot + kinderen) en nů wilt de CD&V het nogmaals onmogelijker maken.
Ik weet niet of dit nog serieus moet genomen worden en of de CD&V het effectief van plan is om dit nog voor verkiezingen erdoor te krijgen .. Ik betwijfel of u hiermee uw coalitiepartners en/of oppositie hiermee meekrijgt. Na de verkiezingen in 2014 zal dit wel in de doofpot gestoken worden (Een oude truc uit die Pandora's doos.)
Ik verwijs hierbij ook naar de facebookgroep "CD&V kan den boom in me hun 6 weke vakantie" die op 4 uur tijd +/- 35 000 mensen heeft kunnen bereiken.. Er zijn 71 000 (31/10/2012) CD&V leden.
Als de N-va hiermee ook maar op enige wijze akkoord mee is, zijn ze een lid kwijt!