Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2013, 21:58
dries.crauwels dries.crauwels is offline
Registered User

Als iemand een grote som geld vindt, erft of wint bij de lotto zijn er 3 gevallen. De eerste groep mensen zal dit geld uitgeven en een jaar hooguit enkele jaren leven als een koning. Er zijn er die dit geld op een spaarboekje zetten, dit is al iets slimmer. Deze mensen zullen veel langer rijk zijn, door af en toe van dit spaarboekje af te halen worden ze immers niet arm. En dan heb je nog een 3de groep volgens mij. Deze investeren in een bedrijf of onderneming, in deze groep zal je nog een onderscheid kunnen maken de slimme mensen die hun geld goed investeren en diegene die hun geld verkeerd investeren. Daaruit blijkt toch wel dat als je rijk wilt zijn en dit ook voor lange tijd wilt blijven een zekere intelligentie moet bezitten. Dit is uiteraard nog maar een kant van het verhaal. De andere kant is het verhaal waar mensen van niets of weinig veel geld verdienen en rijk worden. Dit kan door iets uit te vinden dat iedereen nodig heeft (slim zijn dus), nieuwe dingen ontdekken (wat volgens mij ook gelijk staat met intelligentie bezitten) en dergelijke. Ik heb nog nooit een rijk persoon gezien die in een gesprek over dingen waar je intelligent voor moet zijn niet weet waar hij /zij het over heeft.

Het is natuurlijk niet zo dat elke persoon met een hoog IQ rijk is en omgekeerd, maar de mensen die rijk zijn bezitten toch wel over een hele hoop hersencellen denk ik.

Dus korte conclusie: Rijk wordt je enkel als je slim genoeg bent iets winstgevend te ontwikkelen, rijk blijf je als je slim genoeg bent om je geld zodanig te beheren dat je ook rijk kan blijven.
Met citaat antwoorden