Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2013, 19:02
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP

Ik lees bij het Nieuwsblad (http://www.nieuwsblad.be/article/de...130502_00563734) dat ze dit van plan zijn te lanceren in het voorjaar van 2014. Dit krijgen ze er ONMOGELIJK door bij de coalitiepartners (S.PA - N-VA).. Er is een CD&V-congres in november voor tot een stemming te komen om dit in het verkiezingsprogramma van de Vlaamse verkiezingen in 2014 van de CD&V te steken.

De N-va weigert enige hervorming in het onderwijssysteem en zal hier ook sterk tegen zijn. Over de vervroeging van onderwijsverplichting valt vermoedelijk over te onderhandelen.

2014 wordt bij de dag een belangrijkere verkiezing . De hervormingen van het onderwijs op verschillende vlakken is nu een ander thema in het totaalpakket dat in zijn totaliteit de verkiezing mee zal bepalen . Ik denk na vandaag, na dit nieuws, er verschillende zijn die hierover nog eens gaan nadenken op wat ze nu eigenlijk gaan stemmen. De Vlaamse versie van Pandora's box (De Box van Tsjeverijen) zou nu eigenlijk, zeker in tijden van politieke verwarring voor de bevolking, moeten eindigen. In een duidelijk politiek verhaal zou een "ja" een "ja" moeten zijn. Bij de CD&V en vele andere ligt dit nogal anders .

De CD&V wilt vernieuwen (‘Operatie Innesto'). Maar enkel door wat te enten; de stronk blijft dezelfde.
En daar wringt volgens mij het schoentje. Enkel door wat matig opsmukwerk zal de grote ommekeer er niet komen. De CD&V moet volgens mij drastisch veranderen. En nu eens definitief bepalen waar ze naartoe willen op de verschillende beleidsniveaus.
De CD&V was vroeger een monsterpartij. Maar per verkiezing zakt de partij verder weg .