Enkele post bekijken
  #2  
Oud 2nd May 2013, 14:15
R*xane.van.looveren R*xane.van.looveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Ik vrees persoonlijk dat de hervorming van het onderwijs geen goed idee is. Sommige leerlingen kunnen inderdaad vaak de keuze niet maken wanneer ze de stap van het lager onderwijs naar het secundair maken. Maar dit is echter niet voor iedereen het geval. Er zijn even zo goed leerlingen die zeer bewust een keuze maken en al meteen weten wat ze willen. Voor deze leerlingen wordt het net veel nadeliger om ze de kans te ontnemen om al meteen gefocust te gaan leren. Bovendien vrees ik ook dat de kwaliteit er net op gaat achteruitgaan wegens de grote verschillen tussen leerlingen onderling. Het is ook gewoon uitstel van executie is. Keuzes zal je uiteindelijk toch moeten maken en met kan het niet blijven uitstellen.
Ik kan zeker begrijpen dat sommige leerlingen wel nood hebben aan deze hervorming maar dit is niet voor iedereen het geval. Door het aanbod zo te veranderen gaat men van de ene benadeling naar de andere. Als ze echt een oplossing willen moeten ze gewoon meer verschillende soorten scholen toelaten. Zowel de nieuwe als de oude. De toekomstige plannen lijken me echter geen oplossing en zullen na een aantal jaar waarschijnlijk weer om een hervorming vragen. Zo blijf je uiteraard bezig. De oplossing is niet verander de keuze naar wat ministers denken dat het beste is maar verruim de opties en laat de leerlingen en ouders zelf besluiten wat voor hen het beste lijkt.
Met citaat antwoorden