1st May 2013, 10:25
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Gerd als hij zegt dat ook gevangenen nog steeds mensen zijn en dus nog steeds rechten hebben. Ook met zijn bedenking ben ik het eens. Hoe objectief zijn deze recenties en welk nut kunnen ze dienen?
Akkoord: in sommige gevangenissen zijn er inderdaad wantoestanden, denk maar aan de film 'De hel van Tanger', gebasseerd op een waargebeurd verhaal. Ik weet niet of men daar de mogelijkheid heeft om een recentie of iets dergelijks te schrijven, maar het kan hier wel nuttig zijn.
Recenties schrijven echter vind ik toch wat vergezocht. Als er wantoestanden zijn, moeten die worden aangeklaagd, maar kan dit niet op een andere manier? Kan er niet eerst een klachtenbrief aan de gevangenisdirectie gestuurd worden zodat zij de situatie verder kunnen onderzoeken?
Zomaar een recentie schrijven vind ik helemaal niet kunnen. Mensen zitten in een gevangenis omdat ze iets misdaan hebben. Ze mogen er werken, studeren, ... maar recenties scfhrijven vind ik niet echt een nuttig tijdverdrijf voor gedetineerden...
|