30th April 2013, 22:32
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind een bedrag van 20 euro niet schandalig duur. Er zijn veel studenten van het secundair onderwijs die dagelijks het openbaar vervoer moeten nemen en deze moeten nu immers meer dan 20 euro betalen. Voor die ouders is dit ook geen gemakkelijke betaling. Het is daarom echt goedkoop dat studenten met 20 euro nog overal geraken. Dit moet dan ook de hoofdzaak blijven: overal geraken voor weinig geld. De studenten die dit te duur gaan vinden, zullen volgens mij ook de fiets sneller nemen dan de auto. Betalend parkeren kan dan ook soms hoog oplopen en met fiets ben je sneller. Hoe minder mensen de bus nemen, hoe minder bussen er misschien ook gaan moeten rijden. Voor het milieu is dit zeker en vast een mooie bijdrage. Dan nog blijft 20 euro een goedkope prijs omdat bussen ook niet op water rijden. Deze moeten ook hun benzine kunnen betalen en het onderhoud van bussen en omdat dit niet goedkoop is, kan de student een kleine cent bijdragen. De keuze is er dus om droog en voor een prijsje te reizen of met de fiets en aan het milieu werken. Het zal voor geen problemen zorgen denk ik.