Enkele post bekijken
  #11  
Oud 30th April 2013, 13:29
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op ‘Olé van Aldi is identiek hetzelfde koekje als Leo’

Al jaren lang is dit een discussie in mijn familie. We hebben dan ook zelf de proef op de som genomen en enkele familieleden zowel een Leo als Olé laten proeven zonder de verpakking rond. Ook toen was al gebleken dat ze niet konden uitmaken welk nu net welk was. Dit artikel komt dan ook niet als een verrassing voor mij. Ik heb al van enkele marktkraampjes gehoord dat ze twee keer het zelfde product verkopen maar dat het ene een merknaam heeft en het andere niet en dat de meeste mensen toch voor het merkproduct kiezen. In onze kapitalistische samenleving verschiet ik dan ook niet van de economische redenen achter dit fenomeen maar wat me vooral verbaast is het feit dat mensen zoveel geld willen geven voor een merkproduct. Waarom is een sok met Adidas drie keer zoveel waard voor iemand dan dezelfde sok zonder een merk op? De drang om onze economische welvaart te uiten in merkproducten vind ik zo absurd maar blijkbaar is dit toch een soort van norm in onze maatschappij om er bij te kunnen horen. Ach ja, zolang dat pretentieuze nivellering als einddoel van onze maatschappij wordt aanschouwd (zoals bijvoorbeeld al de mensen die opkijken naar Astrid Bryan of Jersey Shore) zal dit niet rap veranderen.
Met citaat antwoorden