29th April 2013, 15:00
|
Registered User
|
|
|
|
Deze ochtend heb ik dit artikel ook met gemengde gevoelens gelezen. Ergens vind ik het jammer dat ze de subsidies van zo'n zinvol project gaan laten vallen. Ik denk dat er hierdoor heel wat mensen zijn die nu geen kinderen meer gaan laten overkomen. Dit is natuurlijk jammer voor de kinderen zelf want hier kregen ze de kans om gedurende een bepaalde periode helemaal open te bloeien. Mijn buren laten al jaren 2 kinderen uit Tsjernobyl overkomen om tijdens de zomer hier een maand lang te mogen verblijven. Die kinderen genieten daar echt met volle teugen van. Bovendien passen ze zich ook vrijwel onmiddellijk aan en doen heel veel moeite om Nederlands te spreken. Elk jaar opnieuw vloeien er tranen bij de kindjes als ze weer moeten terugkeren. Ik hoop in ieder geval dat er toch nog mensen zijn die zich blijven inzetten voor dit project ondanks de afschaffing van de subsidies. Anderzijds vind ik ook dat er iets moet gedaan worden aan de toenemende jeugdarmoede in ons land. Natuurlijk moeten we eerst ook onze eigen problematiek aanpakken vooraleer we gaan investeren in de problematiek van andere landen, maar kunnen we geen gulden middenweg vinden waardoor beide projecten financiële steun ontvangen?
|