Enkele post bekijken
  #8  
Oud 27th April 2013, 20:27
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
VIDEO. Undercover in de Leo/Olé-fabriek

De reporters van het één-programma Voor hetzelfde geld stelden deze week vast dat het chocoladekoekje Leo en zijn Aldi-broertje Olé, beiden door Kraft Foods geproduceerd, eigenlijk een en hetzelfde koekje zijn. Twee jonge snaken hadden dit echter twee jaar geleden al vastgesteld, toen ze met een smoes op onderzoek gingen in de fabriek in Herentals.


Ondanks jarenlange geruchten wil producent Mondeléz nog steeds niet bevestigen dat beide koekjes eigenlijk een en hetzelfde product zijn. Logisch ook, de Aldi-versie kost 24 cent terwijl voor de 'echte' Leo een halve euro wordt gevraagd.

Twee jaar voor de reporters van het één-programma Voor hetzelfde geld op onderzoek gingen, hadden twee jonge studenten echter al vastgesteld dat de koekjes op dezelfde productielijn worden gefabriceerd, weliswaar met verschillende mallen: eentje met en eentje zonder Leo-logo.

Hier vind je het filmpje : http://www.youtube.com/watch?featur...d&v=c8EUOO16oUc

DS, 27-04-2013
http://www.standaard.be/artikel/det...ampaign=seeding

--------------------------------------------------

Voor zij die nog steeds beweren dat er een smaakverschil is en dat het niet dezelfde koekjes zijn...
Het verbaast me wel dat de jongens zomaar binnen geraakt zijn in de fabriek. Dat wil dan toch zeggen dat 'het Olé/Leo-geheim' niet zó goed bewaard wordt! Ik las reacties waarbij mensen zeggen dat ze het schandalig vinden dat je zomaar iemands bedrijf binnenloopt. Ik vind dat er dan maar niet zo geheimzinnig over gedaan moet worden. Nu ben ik wel eens benieuwd of de verkoop van Leo's in elkaar zal stuiken. Mensen die de actualiteit ietwat volgen zijn hier nu toch van op de hoogte, denk ik dan. Maar natuurlijk, in veel snoepautomaten zitten er Leo's in de plaats van Olé's. Dus als je even een koekje wilt eten heb je die keuze niet (op dat moment).
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden