27th April 2013, 19:06
|
Registered User
|
|
|
|
Dat jongeren meer en meer naar een levensmotto grijpen verbaast me niet; al de media de we vandaag tot onze beschikking hebben geeft ons de mogelijkheid om snel nieuwtjes te verspreiden en bespreken. Dat de 'woord' YOLO zodanig geëxplodeerd is valt volgens mij te wijten aan deze media (bv. Facebook, YouTube). Jongeren hechten zeer veel belang aan hun leeftijdsgenoten, als ze opmerken dat vrienden en/of idolen zich op een bepaalde manier gedragen of bepaalde uitspraak maken zullen deze jongeren zich hier aan proberen te spiegelen.
Wel heb ik zo mijn bedenkingen bij de term 'YOLO'; jongeren gaan riskante ondernemingen maken vanuit een 'je leeft toch maar een keer, maak er het beste van'-visie. Naar mijn mening hoef je geen gevaarlijke dingen te doen om te 'leven', te leven volgens het 'Carpe diem' principe. Dit laatste is hoe ik erover denk, het is maar hoe je het interpreteert, wat je er zelf van maakt! Al bij al is het leven kort, kostbaar, fragile, ... Maak er gewoon het beste van zou ik zeggen!
|