Enkele post bekijken
  #3  
Oud 25th April 2013, 10:34
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2012
Locatie: Pulderbos
Posts: 38
Ik vind het ook echt erg voor de familie dat ze hun zoon zelfs niet meer herkennen! Zo zie je nog maar eens hoe 'brainwashend' deze organisatie wel niet is. Persoonlijk begrijp ik niet hoe je zoiets kan laten gebeuren bij jezelf, maar ik denk dat het op zo een moment je gewoon overkomt en je zelfs niet beseft dat je gebrainwasht wordt.

Ook ik vind dat ze hieraan iets moeten doen, maar hierover ben ik het volledig eens met Wannes. Ook kan de politie hier bitter weinig aan doen: zij kennen natuurlijk niet iedereen dus kunnen niet iedereen in de gaten houden. Misschien kunnen er wel lezingen worden gehouden voor bezorgde ouders, zodat zij meer te weten komen over hoe ze psychologisch zo een 'gebrainwasht' kind moeten/kunnen aanpakken om hem toch thuis te houden, en hopelijk weer de oude te maken. Ik denk namelijk nog altijd dat ouders de belangrijkste schakel zijn binnen dit hele proces. Zij kennen hun kinderen het beste en zien een eventuele evolutie, dus zij kunnen het snelst ingrijpen, wanneer ingrijpen nog mogelijk is. Ik denk namelijk dat als het kind al zover gebrainwasht is dat het echt naar Syrië wil gaan, dat er weinig is om hem/haar tegen te houden. Zij hebben een doel voor ogen en zullen er alles aan doen om naar Syrië te kunnen gaan. Je zou hen dus al bijna gevangen moeten nemen om niet te gaan. Maar voor wat? Omdat ze hun eigen wil willen naleven? Zover ik weet is dit nog niet strafbaar,...
Ik ben dus van mening dat je het probleem al van bij de kiem af aan moet aanpakken, want eens het te laat is, is het ook te laat vrees ik. Wel ben ik nog voorstander van pogingen! Maar of deze echt gaan uithalen weet ik niet echt,... Persoonlijk vrees ik er zelfs voor.
Met citaat antwoorden