25th April 2013, 11:19
|
Registered User
|
|
|
|
Hoe kan je zoiets zelfs doen?! Oké, ik zou het nog kunnen begrijpen dat je wanhopig op zoek bent naar geld in zulk land van armoede. Misschien wel omdat de man al een week niet heeft gegeten of dergelijke,... En dat je daarvoor je meubilair of dergelijke verkoopt? Dat versta ik volledig! Maar je eigen kleinkind?! NEEN! Dat doe je toch gewoon niet?! Heeft die man dan ook geen gevoelens?! Een grootvader wordt verondersteld toch ook wel een emotionele, liefdevolle band met zijn kleinkind(eren) te hebben, bij deze man blijkt dan toch het tegendeel waar te zijn,...
Ook vraag ik me af hoe het is kunnen gebeuren dat de grootvader zijn kleinzoon zomaar meeneemt? Oké, hij zei tegen de moeder dat hij doodgeboren was. Maar dan nog: wou de moeder hem niet hoe dan ook even vastnemen? Heeft zij de baby niet horen wenen? ...
Ik begrijp dat mensen in sommige situaties wanhoopsdaden doen. Maar dit ten koste van hun kleinkinderen? Of kinderen? Of eender welk levend wezen? Neen, dat zal ik nooit begrijpen! Elk levend wezen heeft recht op leven. Op een goed leven! Dus ook dit kind.
|