Enkele post bekijken
  #2  
Oud 24th April 2013, 19:18
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: 'Over vijf jaar bestaat de euro niet meer'

Ten eerste denk ik niet dat de euro zo snel zou verdwijnen. Er is immers veel moeite gedaan om in vele Europese landen dezelfde munten te gebruiken, namelijk de Euro. We zijn eindelijk gewend aan deze munteenheid, die ook wel wat voordelen heeft. Door dezelfde munteenheid te gebruiken, gebeuren transacties veel gemakkelijker, is het gemakkelijker om op reis te gaan (je moet je geld niet meer gaan wisselen).
Als argument in het artikel wordt aangehaald dat landen zelf controle moeten krijgen over hun schulden, zodat er minder Europese verantwoordelijkheid is voor de schulden van de lidstaten. Ik vraag mij af waarom dit niet kan, terwijl we de Euro gebruiken. Daarenboven denk in niet dat de schuldenberg ineens verdwijnt wanneer de Euro zou verdwijnen. Ik denk dat dan het gevaar groot is dat we gaan evolueren naar hele rijke en hele arme landen.
In ieder geval ben ik niet vertrouwd met de financiën van Europa, dus weet ik niet hoe de situatie juist in de haak zijn en wat de mogelijke gevolgen zijn van de Euro te behouden of terug afstappen van de Euro. Toch hoop ik dat de ministers van financiën de juiste beslissingen zullen nemen om ons naar een toekomst te leiden met zo weinig mogelijk schulden.
Met citaat antwoorden