Enkele post bekijken
  #1  
Oud 24th April 2013, 14:07
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Langer huren in plaats van een woning te kopen?

Ouders moeten steeds vaker voor 10 procent eigenaar worden van de woning die hun kind op het oog heeft, anders krijgt het geen hypothecaire lening van de bank. En bovendien blijken huiseigenaars niet altijd beter af te zijn dan huurders. Moeten we dan maar langer huren in plaats van zo snel mogelijk een woning te kopen?

Bron: DS, 24/04/2013

Mening: Uiteraard heeft zowel kopen als huren voor- en nadelen. Wat mijn mening hierover betreft is wanneer ik afgestudeerd ben niet direct het huis zou verlaten. Het is belangrijk om een goede job te vinden met een vast inkomen. Alleen zo kan je beginnen te sparen. Als leerkracht is dit immers moeilijk omdat je meestel niet direct de zekerheid vindt die je wil vinden.
Veel mensen vinden huren weggegooid geld. Hier ga ik mee akkoord. Ik zou veel liever even langer bij mijn ouders willen wonen zodat ik daarna een huis kan kopen in plaats van al direct te beginnen huren.
Een jong koppel dat de dag van vandaag nog een huis koopt, zien we minder en minder. Daarmee dat de ouders vaak hun kinderen sponseren voor hun droomhuis(je)!
Met citaat antwoorden