23rd April 2013, 21:20
|
Registered User
|
|
|
|
Vlamingen denken aan het milieu
Over het algemeen ben ik het eens met de vorige mening. In het artikel staat dat Vlamingen het meest rekening houden met het milieu als het gaat over afval, energie en water. Tijdens het reizen maken Vlamingen nauwelijks milieuoverwegingen. Ik kan mezelf ook tot deze groep rekenen. Ik sorteer mijn afval en zorg ervoor dat ik alles netjes in de vuilbak gooi en geen afval achter laat op straat. Ik ben ook zuinig als het gaat over energie en water. Op reis gaan doe ik meestal met het vliegtuig, dus dat zou nog wel wat milieuvriendelijker mogen. Het artikel heeft het over de zes types van consumenten. Ik zou mezelf vooral categoriseren onder *bezorgde burger*. Ik probeer goed op de hoogte te zijn van wat wel en niet goed is voor het milieu. Ik probeer hier ook zo veel mogelijk rekening mee te houden. Het artikel beschrijft verschillende redenen van waarom mensen milieuverantwoord consumeren. Voor iedereen is dit uiteraard anders. De reden maakt in mijn ogen niet zo veel uit. Zolang mensen het maar DOEN. Het is geen grote moeite om te denken aan de natuur en hier een beetje rekening mee te houden.
|