Enkele post bekijken
Oud 23rd April 2013, 20:45
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User

rijkdom = intelligentie, gaat niet op voor mij

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Een deel van deze groep miljardairs zal effectief slimmer zijn dan ons, maar voor een ander groot deel gaat deze stelling niet op vind ik. Veel miljardairs erven hun fortuin, ze zijn er dus niet zelf verantwoordelijk voor, maar teren op de slimheid van één van hun voorgangers. Nadien zullen ze, met hulp in veel gevallen, er in slagen dit fortuin te behouden. Diegene die er wel in geslaagd zijn zelf zulk een fortuin uit te bouwen zijn volgens mij wel slimmer op het vlak van economie. Zij hebben het inzicht om bepaalde investeringen te maken.

Door te gaan kijken naar de universiteiten wordt deze stelling nog meer ontkracht vind ik. Met geld kan je veel, om niet te zeggen alles. Gevallen van omkoping zijn niet alleenstaand en komen meer voor dan wij denken. Alleen worden ze vaak verijdeld als donaties.

Daarnaast is het niet omdat je niet rijk kunt zijn dat je niet slim kunt zijn. Ik ken iemand in mijn omgeving die enorm slim is en veel inzicht heeft, maar door zijn slechte situatie vroeger thuis heeft hij nooit een diploma gehaald en nooit verder geraakt, al heeft hij wel de capaciteiten.

Dus rijkdom = intelligentie, gaat niet op voor mij.
Met citaat antwoorden