Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd April 2013, 14:23
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Ik vind het persoonlijk geen goed idee om leerlingen zelf de regels te laten opstellen. De school heeft zijn reglement en dat moet door de leerlingen nageleefd worden. Als leerlingen echt een probleem hebben met bepaalde regels, vind ik dat er voor hen wel een mogelijkheid moet zijn om dat te melden. Ik denk ook wel dat scholen wat moeten meegaan met hun tijd. Geen gsm mogen bij hebben op school vind ik daarom een regel die niet meer van toepassing zou mogen zijn dezer dagen. Vanaf dat ik alleen naar school mocht met de fiets (6de leerjaar) nam ik een gsm mee naar school en dan moest ik steeds een sms'je sturen wanneer ik veilig aangekomen was zodat mijn ouders gerust waren. Wat ik wel vind, is dat gsm's absoluut niet thuis horen in een klaslokaal. Gewoon uit respect voor de leerkracht doe je dat niet. Het is dus wat wikken en wegen om het juiste evenwicht te vinden, maar volgens mij is er toch ergens een gulden middenweg die voor beide partijen (school - leerlingen) acceptabel is, bv. gsm's weg in de gangen en in het klaslokaal, maar wel toegestaan op de speelplaats.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden