Enkele post bekijken
  #1  
Oud 23rd April 2013, 09:46
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Syriëstrijder Brian De Mulder wil geen contact meer met familie

Bruna en Ingrid De Mulder, respectievelijk de zus en tante van Brian.
De Antwerpse tiener Brian De Mulder heeft in een mailbericht aan zijn familie van zich laten horen. In de mail schrijft De Mulder dat hij boos is en geen contact meer wil, meldt De Standaard.

Sharia4Belgium-woordvoerder Fouad Belkacem werd vorige week gearresteerd.
Brian De Mulder stuurde de mail naar zijn zus Bruna. "De gelovigen zijn mijn echte familie geworden", schrijft hij daarin. "Jullie zijn dat niet meer, tot jullie vergiffenis vragen aan Allah."

Boos om moslims in de cel
De Mulder is boos op zijn familie omdat ze aanklopten bij Vlaams Belang in hun zoektocht naar hem, en klacht indienden tegen de ronselaars die hem warm maakten voor de Syrische zaak. Hij verwijt zijn familieleden dat onschuldige moslims door hun schuld in de gevangenis zitten - wellicht een verwijzing naar Fouad Belkacem.

De Sharia4Belgium-woordvoerder zit sinds vorige week in de cel na een grote antiterreuractie rond het ronselen van strijders voor de Jihad in Syrië onder jongeren in ons land. Het federaal parket noemde Sharia4Belgium een duidelijk salafistische en jihadistische organisatie die de democratische instellingen omver wil werpen en vervangen door een islamstaat.

'Gebrainwasht'
Onder de Belgische jongeren die naar Syrië vertrokken dus ook Antwerpenaar Brian De Mulder, die sinds eind januari verdween. Tot de mail, die hij afgelopen zondag aan zijn zus stuurde, had de jongeman geen enkel contact meer met zijn familie. Die vreest dat Brian werd gebrainwasht en speelde alle informatie door aan de politie.

Volgens vrienden zou de tiener in de buurt van de Syrische hoofdstad Damascus voedselpakketten uitdelen en het goed stellen.

Duizenden Europese strijders
Geschat wordt dat er in totaal zo'n 4.000 Europese jihadisten in Syrië meestrijden in de opstand tegen president Bashar al-Assad. Onder de strijders zouden zich honderden personen uit ons land en Nederland bevinden, in sommige gevallen gaat het nog om tieners. Het voorbije weekend nog bleek een 15-jarige, als vermist opgegeven, jongen naar Syrië te zijn vertrokken.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...t-familie.dhtml

Mening: Ik vind het erg dat deze familie hun kind niet meer herkent door de brainwashing. Erger nog, hij beschouwt ze niet meer als familie, zijn familie zijn de gelovigen. Dit vind ik echt hard! Misschien heeft Brian de Mulder deze mail wel niet uit eigen wil gestuurd maar uit dwang. Ik vrees dat deze ouders hun kind nooit meer terug gaan zien. België moet dringend maatregelen gaan treffen zodat de jongeren van België niet meer naar Syrië kunnen gaan. Er moet een verbod komen op het ronselen van jongeren in België om te gaan strijden in Syrië. Dit zou een hoop ellende besparen.
Met citaat antwoorden