Onderwerp: Meisjes en wiskunde
Enkele post bekijken
Oud 19th April 2013, 23:01
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User

Wat ik vooral onthoud uit dit artikel is dat wij als (toekomstige) leerkrachten een goed besef moeten hebben over het verschil tussen jongens en meisjes voor wiskunde en wetenschappen. Het is echt zo dat er een kloof bestaat. Uiteraard wordt de interesse van de betrokkenen gelinkt aan deze kloof. Zoals gezegd zal een jongen eerder bezig zijn met technische vakken en een meisje liever bezig zijn met zorgvakken.
Volgens mij moeten we inzien dat de media/maatschappij (weeral ) de oorzaak is van deze kloof.
Iedereen wordt in een bepaalde richting geduwd. Ik ben er echt van overtuigd dat meisjes even goed kunnen zijn (of beter) dan jongens wat betreft technische vakken.
Het is echter hun interesseveld dat via de media in een andere richting wordt geduwd van kleins af aan!

In het onderwijs is een differentiatie op dit verschil dan ook wel zeer belangrijk. Wij als leerkrachten moeten ons afvragen hoe we de meisjes kunnen boeien voor wetenschappen, en hoe we de jongens kunnen boeien bij het inleven in een zorgende houding.
Met citaat antwoorden