19th April 2013, 16:05
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik snap niet hoe je vandaag de dag nog kan ontsnappen aan het dragen van een gordel. Buiten het irritante piepende geluid speelt ook gewoonweg de veiligheid een énorm grote rol.
De enige die géén gordel mag dragen in de auto van mij is mijn bomma, dit omdat zij een heel erge aandoening aan haar schouder en rug heeft waardoor het dragen van een gordel ontzettend pijnlijk is voor haar. Zij heeft dan ook toestemming om hem niet te dragen,... Verder verplicht ik gewoonweg iedereen zijn/haar gordel te dragen als ze bij mij instappen. Ikzelf heb al meerdere ongelukken gehad waarbij ik -denk ik- mijn leven te danken heb aan een gordel, ik was dan ook steeds heel erg onder de indruk van die ongelukken, waardoor het bij mij alleen maar meer en meer een reflex geworden is. En ik denk dat het erg belangrijk is dat dit bij iedereen een reflex wordt.
Daarom lijkt het mij geen slecht moest de politie nog eens extra sensibiliseringsacties doen. Maar dit dan niet enkel bij de jeugd, maar ook bij de 'oudere' garde, zodat ook zij het nut van een gordel gaan inzien.
|