18th April 2013, 20:26
|
|
Registered User
|
|
|
|
Wie hier verandering in kan brengen, dat zijn wij. Ik denk niet dat het aantal scheidingen er de komende jaren hard op achteruit zal gaan. Nu is de stap om te scheiden veel kleiner geworden geworden in vergelijking met vroeger, toen dat gewoon not done was. Ik vind dan ook dat leerkrachten hier rekening mee moeten houden in de klas. Als je altijd praat over het gelukkige gezinnetje met mama en papa die elkaar graag zien met hun twee kindjes erbij... Ja dat ligt gevoelig, natuurlijk! Dan lijk je met een nieuw samengesteld gezin uit de boot te vallen en dat voelen leerlingen ook wel aan. Als je zelf extra oefeningen maakt en je schrijft 'de zus van Jantje heeft twee appels', kan je er misschien eens halfzus of stiefzus van maken. Als op school aangevoeld wordt dat gescheiden ouders geen probleem zijn, zullen leerlingen zich hier ook niet anders door gaan voelen. Dat zal niets veranderen aan hun eventueel verdriet, maar het kan al wel een hele last van hun schouders nemen waardoor ze misschien toch dat tikkeltje meer geconcentreerd zijn op school. Nu, dit is wel volledig mijn mening. Ik denk gewoon dat wij als toekomstig leerkracht wel ons steentje kunnen bijdragen aan dit 'probleem'.