Enkele post bekijken
Oud 18th April 2013, 11:54
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User

Ik ben het eigenlijk voor de volle 100% eens met Lien! Vandaag de dag leven wij in zulke gehaaste maatschappij dat het bijna onmogelijk wordt om alles wat van ons verwacht wordt ook effectief uit te voeren.
Wel lijkt het mij een oplossing om de taken binnen het huishouden, en dus ook het koken, eerlijk te verdelen. Zo kan het op het begin over een afwisseling tussen man en vrouw gaan. Later als er eventueel kinderen zijn, die natuurlijk ook al wat ouder zijn, kan er bijvoorbeeld van hen verwacht worden dat zij steeds de tafel dekken alsook afruimen. Zo besparen de ouders toch een beetje tijd, waardoor er meer tijd vrijkomt om te gaan sporten. Ook lijkt dit mij een effectieve manier om de kinderen verantwoordelijkheidszin aan te brengen. Zij zijn verantwoordelijk voor iets, zij moeten maar zien dat het in orde is. Ik denk dat zulke dingen binnen een opvoeding erg belangrijk zijn.
Ook lijkt een vast patroon mij een erg positieve manier om meer tijd vrij te kunnen maken. Door een vast patroon kan je meer rekening houden met de 'tijdstippen' waardoor je bijvoorbeeld sneller zal voortdoen om toch op tijd klaar te staan om bijvoorbeeld 'met de vriendinnen te gaan joggen'. Als je sport in groep heb je ook steeds minder excuus om af te zeggen, aangezien de anderen op je rekenen.
Nu, dit zijn allemaal tips. Maar ik begrijp ten zeerste dat het vandaag de dag moeilijk wordt om alles perfect te doen, dus ook sporten.
Met citaat antwoorden