17th April 2013, 00:45
|
Registered User
|
|
|
|
Facebook heeft voor vele gebruikers (mezelf incluis) voor een lager zelfbeeld gezorgd: je vrienden gaan vaak feesten, gaan vaak op reis, winnen maar weer eens een wedstrijd, .. Waarom gebeurt zoiets nooit bij mij?
Als het aan mij lag, verwijderde ik mijn profiel meteen. Ik word er niet gelukkiger van en heb geen zin om het geluk van andere mensen mij te laten beïnvloeden. Toch is het, zoals in het artikel vermeld wordt, moeilijk om dit te laten gaan; Facebook heeft namelijk ook voordelen. Werkgroepen voor school maken, chatten, evenementen regelen, noem maar op. Deze functies zijn haast onmisbaar geworden vandaag de dag. Voor Facebook werden lokale evenementen over het algemeen mondeling verspreid en hoorde je er niet van had je pech. Nu klikt de organisatie drie keer en 5 000 mensen krijgen de uitnodiging op hun scherm. Moesten deze functionaliteiten er niet zijn, was ik al lang weg.
Ook is het verwijderen van een profiel inderdaad niet zo eenvoudig. Je kan je account wel 'verwijderen' door dit te bevestigen en je 14 dagen niet meer aan te melden. Maar wat er niet in het artikel gezegd wordt, is dat ontelbaar sites tegenwoordig gebruik maken van de Facebook social plugin. Hierdoor kan je op andere websites zaken 'liken' en 'sharen'. Ook word je soms ongevraagd aangemeld, zodat je te zien krijgt welk van je vrienden die zaken leuk vinden. Kom je dit tegen, kan je terug opnieuw beginnen met je twee weken wachttijd.
Ik ben geen tegenstander, maar helemaal pro Facebook ben ik ook niet.
|