Enkele post bekijken
Oud 14th April 2013, 16:13
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Liever dochters dan zonen

Je moet niet alles geloven wat in de krant staat. Dit wordt vaak gezegd. Dit is volgens mij ook een voorbeeld van iets wat niet voor de volle 100% wetenschappelijk bewezen is. Het baren van een jongen of een meisje geeft volgens mij geen verschil op de gezondheid van de moeder. Wat WEL zo is, is dat moeders die Rhesus-negatief zijn ziek kunnen worden van een Rhesus-positief kind. Dit is een ander verhaal. Volgens mij zal dit er eerder mee te maken hebben.

Ik kom uit een familie met voornamelijk meisjes. Ik zie geen gezondheidsverschillen in vergelijking met families die voornamelijk uit jongens bestaan. In onze familie komen ook bepaalde aandoeningen voor. Niet meer of minder dan in families waarbij de mannelijke helft overheerst.

Waar ik wel in zou kunnen komen, is dat dit anders is bij ons dan bij ontwikkelingslanden. Hier bestaan veel meer medische voorzieningen. Wat wij ook niet, of zelden, tegenkomen zijn gezinnen met zes kinderen of meer. Dit is in ontwikkelingslanden wel het geval. Misschien is het niet het geslacht, maar wel de hoeveelheid kinderen die een moeder baart van belang? Misschien moeten de onderzoekers zich op meer aspecten richten dan enkel het geslacht van het kind.
Met citaat antwoorden