Enkele post bekijken
Oud 14th April 2013, 10:36
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User

Ik ben het niet volledig eens met S*anne. Volgens mij doet het bezitten van een computer niets af aan de kwaliteit van je leerkracht-zijn. Je bent een goede leerkracht of je bent het niet. Mijn ouders zijn beide leerkracht en hebben een opleiding gevolgd in de tijd dat de computers nog in hun kinderschoenen stonden. Mijn grootmoeder is een leerkracht, terwijl het in die tijd al verbazend was dat je over een tv bezat, laat staan een pc. Tot over enkele jaren terug was het niet vreemd dat je geen computer had, dat was iets voor mensen met héél veel geld of bedrijven.

Het artikel is volgens mij een goede wake-up call! We mogen er als leerkracht niet steeds vanuit gaan dat alle onze leerlingen over een computer beschikken. En ik weet niet eens zeker of dat slecht is. Op het internet geraak je aan veel informatie, maar je vindt er vooral veel nonsens. Als het in een boek gepubliceerd staat is de bron volgens mij betrouwbaarder. En wat maakt het uit of je een handgeschreven tekst moet lezen of een getypte? Voor mij in ieder geval niets.

Heleen vroeg zich het ook al af, maar zijn de bejaarden meegeteld? Enkele van hen beginnen nu ook computers en gsm's aan te schaffen, maar in dat deel van de bevolking liggen die aankopen veel lager dan bij de jeugd, uiteraard.
Kinderen die nu geboren worden leren vanaf dag een de IPhones kennen. Tegen de tijd dat zij 'jongeren' zijn, zal ook dit al achterhaald zijn.
Kinderen die nu geboren worden leren vanaf dag een de IPad kennen. Ook dit zal tegen dan misschien al achterhaald zijn.
En kinderen die nu geboren worden leren vanaf dag één de laptop kennen. Terwijl in de tijd dat ik geboren werd, hadden mijn ouders geen computers (ook niet zo een met een immens grote 'bak' naast), mijn ouders hadden geen gsm's. En zij hebben die tijd ook overleefd, meer zelfs zij hebben in die tijd gestudeerd!

Ik vind niet dat we de functie computer mogen overschatten en ik vind al helemaal niet dat we de bibliotheek en zijn informatie mogen onderschatten.
Met citaat antwoorden