14th April 2013, 10:20
|
Registered User
|
|
|
|
Busongeval op E34
Vijf doden na busongeval op E34
zondag 14 april 2013, 08u22
OELEGEM - Op de E34 richting Antwerpen is vanochtend in Oelegem een Poolse autobus van de weg gegaan. Er is sprake van vijf doden, waaronder drie kinderen.
Het ongeval gebeurde ter hoogte van Oelegem, waar een hoge brug loopt. Rechts van de autoweg is de autobus door de vangrail van de berm gereden en helemaal naar beneden gestort. De bus ligt op de zijkant.
Er zijn minstens vijf doden te betreuren, waaronder drie kinderen en de buschauffeur. Er vielen ook heel wat gewonden.
Bij het ongeval raakten geen andere voertuigen betrokken, maar wat er precies misliep is niet meteen duidelijk.
De bus ligt naast de snelweg in de berm, de reddingswerken zijn nog volop aan de gang. De rechterrijstrook is er momenteel versperd.
Bron: VRT, belga
Mijn mening:
Wat hoor je tegenwoordig toch allemaal? Het moet toch verschrikkelijk zijn als ouder! Je geeft je kind mee (op een schoolreisje, op een dagtripje, ...) in de veronderstelling over enkele dagen (of deze avond) zie ik het terug. Na enkele dagen/uren blijkt dat je je kind misschien nooit meer gaat terugzien.
Mij grijpt dit vooral aan omdat ik zelf elk jaar als moni mee ga op kampen. Elk kamp vertrekt met de bus naar zijn bestemming. Je staat eigenlijk nooit echt stil dat het mis kan gaan. Toch begint dit besef, na al die rampen te komen.
PAS OP! Ik zeg niet dat de chauffeurs daar altijd aan kunnen doen hé! Hoe gebeurt dat zo’n ramp? Een onbekende weg, een nat wegdek, … . Er kunnen zoveel redenen zijn. Ik zeg wel dat ik het beangstigend vindt als moni.
Ik begrijp nu ook goed dat je als ouder nog meer ongerust gaat zijn. Ik begrijp nu ook waarom ouders steeds nog het Wees-Voorzichtig-zinnetje achterna roepen! Want ga jij je kind nog gerust mee op schoolreis geven. Je bent je na deze rampen er meer van bewust dat het fout kan gaan en volgens mij is dat niet altijd goed!
|