12th April 2013, 12:56
|
HP
|
|
|
|
Margaret Thatcher... Hoewel sterk geliefd door velen, ook sterk gehaat door vele.
De opmerkelijke citaten van oppositie tegen "The Iron Lady" komt op, hoewel verwacht, pas na de dood van Thatcher. Mochten ze dezelfde oppositie voeren in de actieve jaren van Thatcher (op een democratie wijze) als ze nu doen met gedurfde citaten dan had ik respect gehad voor de velen tegen Thatcher. Maar met spijt in het hart merk ik dat vele die lef niet hadden.. The Iron Lady had nu eenmaal de reputatie om bikkelhard terug te argumenteren.
Ze was, hoewel voor velen niet, een goede staatsvrouw. (Wat wel iets wilt zeggen in een dominant mannelijke land zoals het Verenigd Koninkrijk in die tijd). Ze zei en deed misschien dingen die de lagere klassen van de VK niet zo interessant vonden.. Maar in tijden van crisis zijn er gevolgen die vaak drastisch zijn.
Nu door de regering van Cyrpus ineens een gedeelte van het spaargeld van ELKE inwoner wordt afgenomen, was ook een drastische stap die zware gevolgen zullen hebben.
Ik kies niet de kant van Thatcher of haar politieke mening in het hele verhaal. Dit gegeven is voor mijn tijd en ik beschik niet over informatie maar ze heeft ook VK gered van de ondergang (werd mij verteld)
Om te eindigen :
"If you just set out to be liked, you would be prepared to compromise on anything at any time, and you would achieve nothing." -Margaret Thatcher