Op het eerste gezicht is dit een mooi initiatief. Mensen met een gebrekkige kennis van het Nederlands krijgen hierdoor ook de kans om een theoretisch rijexamen af te leggen, maar in mijn opinie blijft het daar ook bij.
Ik kan me dus volledig vinden in de meningen van de rest. Ten eerste vind ik het vreemd dat er een aanpassing is voor mensen die niet het Nederlands als moedertaal hebben, maar is er een aanpassing voor mensen met dyslexie?

Ten tweede begrijp ik de mening van Cindy ook. Als de terminologie zoals een nat wegdek te moeilijk is, kunnen ze dan wel alle verkeersborden begrijpen? Sommige verkeersborden hebben immers een veel ingewikkeldere betekenis. Er zijn verkeersborden die natuurlijk vanzelfsprekend zijn, maar op het theoretisch rijexamen wordt wel degelijk de al dan niet ingewikkelde betekenis gevraagd. Ten derde, vanuit het standpunt van een toekomstige leerkracht
Nederlands, vind ik het nog altijd noodzakelijk om als inwoner van België het Nederlands te leren. We mogen het hen wel eens gemakkelijker maken, maar alleen maar toegeven zodat het lijkt alsof wij ons wel naar hen zullen schikken toont in mijn ogen geen positieve indruk.
Maar zoals Charlotte zegt, vind ik het geen slecht idee om deze mensen (en mensen met dyslexie etc.) de mogelijkheid te geven om een
gedifferentieerd examen af te leggen, aangepast aan hun noden. Mocht dit een optie zijn, zou ik het nog aanvaardbaar vinden dat ze het theoretisch rijexamen voor hen aanpassen.