11th April 2013, 19:09
|
Registered User
|
|
|
|
Hoe langer op Facebook, hoe slechter de schoolresultaten
Uit eigen ervaringen kan ik beamen dat dit waar is. In het eerste en tweede middelbaar zat ik ook heel vaak op MSN. Ik was ook een prominente gebruiker van chat taal. Voor mij was het bijna een must om deze onder de knie te krijgen, gewoon AN praten was immers niet cool genoeg. (mss = misschien, trug = terug, en zo verder) Ik was altijd heel goed in spelling, dictees en dergelijke. Op een gegeven moment was het zo erg met mij gesteld, dat ik op een dictee geschreven had 'trug', zonder een e tussen de t en de r. Ik kreeg mijn dictee terug en iedereen begon te lachen omdat ze zo iets hadden van 'wie weet nu niet hoe je terug moet schrijven'. Ik merkte nadien als ik aan het schrijven was dat ik eigenlijk echt moest nadenken over woorden die eerst zo vanzelfsprekend waren. Dit vond ik een beetje schrikwekkend en ben toen stap voor stap beginnen afbouwen met chat taal. Nu gebruik ik ook Facebook, maar die chat taal probeer ik zoveel mogelijk achterwegen te houden. Facebook is gewoon een echte afleiding. Iedereen zit er altijd op, is altijd maar met onnuttige dingen bezig terwijl ze beter voor school zouden kunnen werken. Het is spijtig genoeg een soort van gewoonte geworden voor de meeste mensen. Ik zeg dikwijls tegen mezelf 'ik ga even op Facebook checken en dan ga ik er meteen af' maar als ik dan naar de klok kijk, zit ik er soms al meer dan een uur op. De tijd gaat zo snel dan! Facebook is ook de reden waarom ik dikwijls te laat ga slapen..
|