Enkele post bekijken
  #2  
Oud 11th April 2013, 10:56
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Het verontrust mij om te horen dat België niet zo goed scoort bij de resultaten van tieners die gepest worden. Dat 4 van de 10 jongeren ook effectief gepest wordt, is een cijfer waar we ons toch zorgen moeten om maken. Het probleem ligt vooral in het feit dat men vaak niet goed weet hoe men dit probleem moet aanpakken, zo blijkt. Men biedt wel verschillende preventiemaatregelen aan, maar men weet niet of deze werken. Dit is toch zeker iets wat geweten moet zijn? Anders haalt het in mijn ogen ook niets uit als je aan preventie doet. Ik denk dan ook dat we best een voorbeeld kunnen nemen aan onze buurlanden, en eens moeten kijken hoe zij het doen.
Ik vermoed dat vooral door de grote sociale ongelijkheid die er in ons land heerst, het cijfer in ons land ook zo hoog ligt. Aangezien jongeren vaak gepest worden om dingen die ze hebben of niet hebben.
Ik denk wel dat we kunnen zeggen dat het dringend tijd wordt dat men een goede manier ontwikkelt om dit probleem aan te pakken. Zodat onze jongeren zich weer goed kunnen gaan voelen in hun vel!
Met citaat antwoorden