10th April 2013, 15:49
|
Registered User
|
|
|
|
Facebook doet resultaten dalen?
Ik kan niet meer dan het volledig eens zijn met deze uitspraak. Facebook haalt effectief de schoolcijfers naar beneden, indien er sprake is van een verslaving. En ik denk dat we bij 3 uur per dag achter de computer zitten enkel en alleen voor Facebook wel mogen spreken van een lichte verslaving. Maar wat als we Facebook verbieden aan de leerlingen? Zullen de cijfers dan omhoog gaan? Volgens mij niet, er zullen al gauw andere alternatieve oplossingen komen denk ik, als die er al niet zijn. Facebook is dan wel een van de vele dingen waar studenten tijd en punten mee verliezen. Facebook is ook, en zal het altijd blijven een hulpmiddel voor sommige leerlingen. Zolang het gratis blijft, maar hoelang zal het nog duren voor je moet betalen voor alles wat je wilt posten. Op de startpagina staat dan wel: "Het is gratis en dat zal het ook altijd blijven." Ik ben er rotsvast van overtuigd dat het aanmaken van een account altijd gratis zal blijven, anders heeft Facebook een serieus proces aan zijn been. Maar er staat niets over het posten van berichten, chat-functies (wat in de UK al betalend is geworden, als ik de actuele berichten heb gelezen) en het aanmaken van groepen. Het zijn juist die laatste twee waardoor de schoolresultaten van de leerlingen ook omhoog gaan. Groepswerkjes? Het was nog nooit zo makkelijk iets te delen en dergelijke. Nog een vraagje? Facebook open en er zullen genoeg leerlingen zijn die je verder kunnen helpen.
Besluit: Facebook haalt cijfers van leerlingen die Facebook gebruiken als tijdverdrijf, maar geeft andere leerlingen de kans om hogere resultaten te verkrijgen.
|