9th April 2013, 23:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zie er de zin niet van in waarom we nog een jaar zouden wachten om de toekenning van de studietoelage te automatiseren als ze er toch gaat doorkomen. Ik ben het echter niet eens dat dit soort zaken geautomatiseerd worden. Ik denk dat er door die automatisering ook veel gezinnen een studietoelage niet gaan krijgen door bijvoorbeeld administratie die moeilijk of traag verloopt. Ik denk dat dit meer problemen met zich mee gaat brengen dan het huidige systeem. Bijvoorbeeld: tegenwoordig worden er veel vijftig plussers ontslagen, die gezinnen gaan het dus een tijdje met minder geld moeten doen en ik denk niet dat als het systeem geautomatiseerd wordt, deze groep mensen nog in aanmerking komt voor een studietoelage. Maar om het grote probleem van de zovele gezinnen die te laat waren voor een studietoelage op te lossen, zou ik er wel voor willen zorgen dat hierover meer informatie over gegeven wordt zodat de ouders exact weten wie er in aanmerking komt, wat ze er voor moeten doen en tegen wanneer. Er is al meer aandacht op gevestigd de laatste jaren maar nog steeds niet genoeg naar mijn mening.
|