8th April 2013, 13:39
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het namelijk zo, dat er steeds meer bijstand mag komen voor de gewone burger om zijn papieren in te vullen. Ze weten dat de gewone burger het moeilijk heeft om zulke papieren in te vullen en dat er steeds fouten gebeuren. Toch maken ze de papieren steeds moeilijker en dit vind ik dan ook persoonlijk niet kunnen. Men moet de gewone burger dan maar bijstaan en vrijwillig staan om deze te helpen. Oudere personen die het heel moeilijk hebben om zo'n papieren in te vullen, gaan het nog moeilijker krijgen en dit vind ik dan ook niet kunnen. Wanneer ze iets aanpassen, mogen ze het ook duidelijk uitleggen hoe het nu werkt of hoe het nu zit. Wat ik ook weer raar vind, dat er steeds nieuwe regels opduiken. Zoals: "Gevolg is dat minder mensen recht zullen hebben op enkele tegemoetkomingen, zoals studiebeurzen. Want die worden berekend aan de hand van het belastbare inkomen, en dat zal nu hoger liggen." Dit is eigenlijk geen goede regel, want sommige mensen hebben het moeilijk om hun dochter/zoon te kunnen of te laten studeren. Indien zij geen tegemoetkoming kunnen krijgen, gaat het er zeker niet makkelijker op worden. Iedereen heeft toch recht om te gaan en kunnen studeren? Hoe gaan ze dit dan oplossen? Ben benieuwd...