8th April 2013, 10:46
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het ook deels akkoord met Thomas, wanneer hij zegt dat te laat effectief ook te laat is. Ik denk ook dat mensen die de toelage écht nodig hebben, deze wel op tijd zullen indienen (en dit niet uit het hoofd verliest zoals Carine hiervoor schreef). Akkoord, mensen vergeten vaak dingen, maar zorg er dan voor dat je belangrijke dingen zoals dit, niet vergeet. Vaak gaat het om veel geld dat ze mislopen, en eens dat ze dit misgelopen zijn, dan is het paniek. Dan gaan zij zoeken naar een reden waarvoor ze het geld toch nog kunnen krijgen.
(Ik denk hierbij aan een artikel dat enkele weken geleden in de krant verschenen is. De vrouw zei dat haar aanvraag verloren was gegaan op de post.)
Langs de andere kant denk ik ook wel dat het praktischer is om een automatiseringssysteem in te voeren. Voor wie nu een aanvraag moet doen is het waarschijnlijk een hele papierwinkel voordat de aanvraag ingediend kan worden. Bij de overheid hebben ze na de eerste aanvraag toch alle gegevens, dan kunnen zij beter die gegevens nog even checken en dan de aanvraag indienen, lijkt mij.
|