6th April 2013, 11:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me in beide commentaren helemaal vinden. Bovendien denk ik dat wij, als leerkrachten in spe, onze leerlingen hier ook bewust van kunnen en moeten maken. Leerlingen zijn jong en onbezonnen, denken niet na over hun daden en zijn naïef. We kunnen hen dat niet kwalijk nemen, maar daarom moeten wij er net zijn om hen van deze gevaren bewust te maken. Vaak zie ik dingen op facebook of twitter verschijnen van pubers waar ik toch wel even mijn wenkbrauwen bij frons. Ik denk niet dat jongeren vaak het minste besef hebben van wat hun reactie te weeg brengt bij anderen of welke gevolgen het kan hebben voor zichzelf. Wat wel jammer is, is dat ze het vak bij uitstek om deze problematiek aan te pakken, willen afschaffen, namelijk informatica! Wel heb ik de indruk dat de media hier meer en meer aandacht aan besteed de laatste jaren.
Verder wil ik nog even vermelden dat de opsomming in onderstaand artikel wel heel nuttig is. Zo kan je stap voor stap nagaan wat je nog meer kan doen. Vaak zijn we ons er niet van bewust dat we ons helemaal bloot geven op het net.
|