Enkele post bekijken
  #1  
Oud 31st March 2013, 13:16
Heleen.Mariën Heleen.Mariën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Arendonk
Posts: 104
Verdwaalpalen aan kust onder vuur

BLANKENBERGE - Ze hebben 23 jaar lang verloren gelopen kindjes terug naar hun mama of papa geleid, maar nu liggen de verdwaalpalen onder vuur. Blankenberge denkt eraan om ze af te schaffen en ook andere kustgemeenten zouden ze in vraag stellen.
De reden is dat bedenker Dominiek Vervaecke nu voor het eerst huurgeld vraagt aan de gemeenten: 400 euro per jaar per paal, terwijl er 140 staan over de hele kustlijn. De man moet dat doen omdat de palen niet langer gesponsord worden. Vroeger betaalden Royale Belge, Axa, KBC of Base namelijk voor de herstelling en de stockage in de wintermaanden.

Maar het zijn slechte tijden, dus haakten die sponsors af en moet het geld van ergens anders komen. Van de gemeenten dus. Maar die moeten besparen, dus stellen ze het nut van de palen in vraag. Vooral in Blankenberge is dat het geval. Daar vinden ze dat het systeem sowieso al niet meer zo ‘effectief' was. Nu wordt bekeken of er geen andere manier kan worden gevonden om de kindjes terug naar hun vader of moeder te leiden.

Bron: www.standaard.be

Mijn mening: Ik zou het jammer vinden als deze verdwaalpalen van het strandbeeld zouden verdwijnen. Zelf was ik ooit tevergeefs op zoek naar mijn ouders en bedacht me plots dat we aan het 'treintje' hadden afgesproken. Dit heeft er dus voor gezorgd dat ik probleemloos mijn ouders heb teruggevonden. Ik ben er ook zeker van dat honderden andere kinderen hun ouders op deze manier hebben teruggevonden. Wel begrijp ik de reden van eventuele verwijdering. We zitten nu volop in crisistijd en als je weet hoeveel er jaarlijks voor deze palen betaald moet worden, begrijp je wel dat dit nie echt zo'n haalbaar idee meer is. Ik hoop dat ze snel een andere en goedkopere oplossing zullen vinden, want herkenningspunten op het strand zijn toch zeker een extra geruststelling om elkaar terug te vinden.
Met citaat antwoorden