Enkele post bekijken
Oud 28th March 2013, 11:28
Kristof.VanDyck Kristof.VanDyck is offline
Registered User

Vorig jaar kwamen deze GAS-boetes zeer vaak in de actualiteit. Zeker naar aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen kregen deze boetes veel aandacht.
Meestal ging het toen over het bestraffen van 'ongewenst' gedrag bij jongeren. In mijn ogen ging dit in bepaalde gevallen veel te ver. Bij 'storend' gedrag werd er niet eerst meer gewaarschuwd, maar kon een sanctionerend ambtenaar meteen een GAS-boete uitschrijven.
Deze morgen hoorde ik het geval van Filip Dewinter op de radio. Hij haalde meteen aan dat dit intimidatie van politieke concurrenten is.
Hij heeft het hier bij het verkeerde eind.
Er zijn zeer duidelijk afspraken over het plakken van affiches tijdens de verkiezingscampagne. Hij heeft zich absoluut niet aan deze afspraken gehouden.
In deze situatie vind ik niet dat men eerst Filip Dewinter nog had moeten waarschuwen. Dewinter weet zelf maar al te goed wat de regels zijn tijdens een verkiezingscampagne. Dit is dus ook niet echt te vergelijken met het waarschuwen van jongeren bij 'ongewenst' gedrag.
Hij heeft dus terecht een GAS-boete gekregen. Dit heeft in mijn ogen dus ook absoluut niets te maken met het intimideren van politieke concurrenten.
Met citaat antwoorden