Enkele post bekijken
  #8  
Oud 22nd March 2013, 15:07
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Ik denk vooral dat het belangrijk is dat er een compromis moet gezocht worden tussen de leerkracht en de leerlingen. Dit kan door afspraken te maken in verband met toetsen en taken. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat er maximaal maar 2 toetsen op een dag mogen gegeven worden. Hierdoor vermijd je discussies aangezien alles op voorhand is afgesproken.
Toch kan ik me wel inbeelden dat jongeren de dag van vandaag veel werk hebben. Dit komt omdat de eisen ook steeds hoger en hoger komen te liggen . Men verwacht meer van onze toekomstige jeugd, vandaar dat men ook zulke hoge verwachting heeft. Men moet hier natuurlijk niet in overdreven, te veel is ook niet gedaan. Vandaar dat duidelijke afspraken tussen leerkrachten en leerlingen van optimaal belang zijn.
Het idee om huiswerk af te schaffen, vind ik helemaal niet goed. Tenslotte moeten we jongeren voorbereiden op eventuele studies in het hoger onderwijs. Dit kan alleen als we hen blijven stimuleren bij het verwerken van de leerstof. Anders vrees ik dat er nog maar weinig jongeren zullen zijn, die na hun schooldag thuis zullen werken (voor hun toekomst).
Met citaat antwoorden