22nd March 2013, 13:24
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het in grote lijnen eens met de onderstaande posts, alleen denk ik dat deze situatie net iets ingewikkelder ligt dan voorgesteld.
Ik kan begrijpen dat mensen met een laag zelfbeeld duurdere dingen kopen, 'om er bij te horen'. Maar inderdaad, al deze dingen zorgen er niet voor dat er fundamenteel iets aan de persoon en persoonlijkheid veranderd. Zoals Raisa al zei, het is een soort 'make-up', die ze hoogstwaarschijnlijk dezelfde avond nog verwijderen.
Ik denk dan ook dat de kern van dit onderzoek ligt in de laatste zinnen:
"Eigenwaarde en zelfbeeld liggen gelukkig niet vast. Je kan groeien naar meer eigenwaarde en een positiever zelfbeeld. Veel heeft te maken met hoe je naar jezelf kijkt en wat je tegen jezelf zegt."
Naar mijn mening is dit wel een beetje cru gesteld, want ik denk namelijk niet dat mensen die écht een laag zelfbeeld hebben, (en niet de mensen die wel eens onzeker zijn, zoals iedereen van ons), ook last hebben om hieraan te werken. Zij zijn zich vaak niet bewust van hoe ze uit deze onzekerheid kunnen komen. En ik denk dus ook dat het nodig is om deze mensen daarin te begeleiden.
|