Enkele post bekijken
Oud 19th March 2013, 13:59
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User

Strooien of niet?

Uit het artikel blijkt duidelijk dat er een probleem is, want strooien kost teveel geld, maar niet strooien brengt de veiligheid van het verkeer in gevaar met mogelijke ongelukken tot gevolg.
Toch denk ik dat we niet moeten blijven stilstaan met alle mogelijke gevolgen, maar moeten zoeken naar mogelijke oplossingen. Zoals aangegeven bijvoorbeeld alleen de hoofdbanen strooien. Zelf woon ik in een klein straatje, waar toch wel veel verkeer passeert. Toch mogen we van geluk spreken dat als het sneeuwt er één keer gestrooid word. Daarom ruimt mijn vader zelf de sneeuw en strooit hij zelf op de belangrijkste plaatsen (kruispunt, oprit…). Dus misschien is het wel een oplossing om de mensen die in de kleine straatjes wonen zelf te laten strooien. Zij weten immers zelf het beste waar er gestrooid moet worden. Dit is ineens een oplossing voor het teveel strooien dat slecht zou zijn voor de wegen en het milieu.
Dus in plaats van ons te focussen op het probleem, denk ik dat we ons moeten focussen op mogelijke oplossingen, waarvan er volgens mij voldoende zijn.
Met citaat antwoorden