Enkele post bekijken
Oud 17th March 2013, 19:58
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Angry

Een aantal spoorloze jongeren die blijkbaar gaan vechten in het buitenland zonder meer informatie? Net als de rest vind ik dat er iets niet klopt. Er wordt niet vermeld of de jongeren hiermee instemden of niet. Daarnaast weten de ouders van Brian zelf geen weet met de hele situatie. Het feit dat hun zoon sterk beïnvloed en veranderd is, of hij hier zelf voor koos of niet, zal veel effect gehad hebben op hun gezinsleven. Om dan te weten te komen dat hun zoon het land uit is om te gaan vechten, lijkt me moeilijk om te verwerken. Hoe kunnen zij te weten komen of hij het overleeft en wanneer hij naar huis komt?

Net als Jesse en Jasmien denk ik eveneens dat er ofwel sprake is van brainwashing, ofwel wordt Brian gechanteerd. Welke methodes Sharia4Belgium ook gebruikt, mijns inziens kan het niet zomaar gebeuren dat een jongere van 19 jaar radicaal verandert en plotseling besluit zijn familie achter te laten om te gaan vechten in het buitenland...

Ik denk dan ook persoonlijk niet dat Jesse in eerste instantie racistisch klinkt wanneer hij zegt dat Sharia4Belgium al lang het land uit moet. Mag het dan tegenwoordig voor een organisatie om mensen te manipuleren? Ik vind het dan ook niet onverwacht dat acties zoals deze plaatsvinden in een land waarin, zoals Jesse al aanhaalde, de onmacht van het systeem alsook mijn denkbeeldige pet te boven gaat.